torsdag 22. januar 2009

En travel torsdag!

Jeg har leita lenge et bilde som kunne illustrere noe av det jeg har opplevd idag, men fant ikke noe som passa. Kunne jo gått ut og tatt et bilde, men det gadd jeg ikke. Jeg kjørte Embla i barnehagen i dag tidlig, og skulle lunsje med Hege klokka 12. Var hjemme i 9tida og hadde mye på tapeten før jeg skulle dra; bla,frokost til duoen, ta en dusj sjøl, gjøre vognbaggene om til fotposer... Det ble ganske hektisk, mens jeg sprang rundt i trusa på jakt etter noe å ha på meg fant Brage ut at han måtte hyle HØYT og LENGE! Og det smitter, vet du. Anna kasta seg på og det var et øyeblikk der jeg vurderte å gjøre det samme.. Men vi kom oss av gårde, og var på Kråkerøy FØR 12 faktisk :) Parkerte selvfølgelig i den største og dypeste vanndammen, men støvlene redda meg. Fikk ungene i vogna og trilla til Hege før vi satte kursen mot byen. Valget falt på Fellini. Der er det svingdør, og en vanlig dør. Jeg gikk i svingdøra og ble sittende bom fast med den svære tvillingvogna... Kelneren kom til unnsetning, noget irritert. Men sjefen ( tror det var det) det smilte og var bare hyggelig. han hjalp Hege, men den lille vogna inn den andre døra :) Vi koste oss med lunsjen, og trilla tilbake. Da vi nærma oss parkeringsplassen bortafor huset til Hege, ble jeg litt betenkt. Syns det var så rart at det stod en bil der jeg hadde parkert med ene sidedøra i baksetet åpen... JEG hadde jo parkert der, jo. Joda, det var min bil, eller det vil si Stamsaas, fordforhandleren sin bil. Vi har hatt den ei uke mens S-maxen har vært på service. Den hadde altså stått der med døra vid åpen i over 2 timer !!!!!! Vi trilla forbi bilen da vi dro til byen, men la ikke merke til det. Man kan si jeg hadde hjertet litt oppi halsen da jeg kikka inn i bilen for å se om noe mangla. Det gjorde det ikke!!!! Helt utrolig at jeg presterte å la døra stå åpen, og at ingen hadde benytta sjansen til å stjele noe. Det var iallefall en godt utlufta bil jeg leverte på Stamsaas en halvtime etterpå :) Heller ikke det gikk på skinner. Da jeg kom var det bare 5-10 minutter til den var ferdig. Så jeg henta Embla i bhg. Da jeg kom tilbake var det bare 10 minutter til den var ferdig.... Artig med tre små i baksetet, ei diger vogn bakerst pluss diverse vesker. Måtte ta alle inn i bilbutikken, og som forventa var duoen både trøtt og akutt sulten så det gikk som det måtte; Skrikekoret starta og ville ikk gi seg. Det tok en halvtime før jeg fikk bilen. Og da måtte jeg flytte alt over i s-maxen :) Det var "ille" deilig å dra derfra, kan du si !!! Men alt i alt har det vært en fin dag :))))) Nå sover alle tre, Paal er på pokerkveld i Oslo og jeg bare kosær meg i sofaen. Skal legge meg snart. Imorgen kommer Adina på besøk til Embla etter bhg. Embla ble jo syk sist hun skulle bli med hjem. Jentene gleder seg, og har ikke snakka om annet hele uka :) Da blir det taco og is !!!!

Til sist, men ikke minst ; god tur til Bodø imårra, Mette! Tenke på dåkker hele tida !!! G.I.D

4 kommentarer:

Nina sa...

Fy søren å flaks du har hatt med bilen i dag :-) Det er gullhår det!

Og jeg kan tenke meg at det var et vittig syn med tvillingvogna sittende fast i svingdøra. Dog kanskje noe flaut for den som trilla ;-)

Kjersti sa...

Litt flaut,ja :) Men de laga ikke noe nummer ut av det. Ei somjobba der smilte og lo og sa at det er ikke lett å komme seg fram med dobbelvogn. Og utrolig at ingen hadde tatt stereoen i bilen, bilstolene og annet man kan raske med seg fra en bil m døra åpen...

Anonym sa...

Hmmm... De fleste Forder har sentrallås som sier i fra om en dør står åpen. Det gjør hvertfall det gamel "ranglet" mitt, den er jo faktisk fra 2007. Kraftig TUT fra bilhornet når bilen låses.

Kjersti sa...

Men det er jo i aller høyeste grad mulig at jeg ikke låste bilen :) For det tuta ikke i det hele tatt!!