tirsdag 13. januar 2009

Dagen før dagen

er en forferdelig dag :) Toingene har grått og grått og grått. Helt utrøstelige begge to, på samme tid. Det var like før det klikka for meg , men det gikk altså greit. Nå står Brage i senga si og ROPER ut sin fortvilelse over å være grusomt trøtt, og samtidig vil han ikke sove. Rart det der, jeg syns det er kjempedeilig å legge meg når jeg er trøtt.... Ja, ja, der står han iallefall. Søstra ligger i senga ved siden av og stemmer i av og til. Jeg er sikker på at hun ville bedt han holde kjeft og legge seg ned hvis hun kunne snakke :) Jeg hadde egentlig tenkt å legge ut en 25 minutters sekvens med tostemt gråt, men dropper det. Har vært oppe og prøvd å roe dem, men det er nytteløst. De SKAL sove nå, de har nesten ikke sovet idag.

Ellers har jeg rydda idag, hele huset. Vaskedama mi skulle komme kl 14, og det er så skittent her at jeg sendte henne ei melding igår og advarte mot de sterke scenene som ville møte henne her idag . Så jeg rydda altså, og dro i butikken og handla alt av det hun måtte trenge for å rense her. Klokka ti over to fikk jeg melding om at hun ikke kunne komme idag, mage trøbbel..... Helt greit det, men hun kunne jo kanskje sagt fra tidligere. Da hadde jeg jo ikke trengt å stressa med å rydde.
Nå har det blitt stille oppe;)
Nok syting. Imorgen tidlig, 05.48 går bussen min til Gardermoen :) JOHOOOO!!! Vi har tulla med at jeg kommer til å sovne så hardt på bussen at jeg ikke våkner og blir med tilbake igjen. Sjansen er jo der, så jeg skal sette alarmen på mobilen min. Paal har vært sikker på at vi også kom til å bli sjuke, men jeg har valgt å ikke tenke tanken engang....
Føler meg rimelig frisk under den slitne overflaten. Så jeg velge å tro at formen er stigende. Jeg kan jo ikke være syk når jeg skal være med inn på operasjonsstua. Åhh, som jeg gleder meg. Blir litt sånn Greys Anatomy det her, merker jeg, hi hi. Håper jeg ikke besvimer, det skulle tatt seg ut. Men det er jeg ikke redd for i det hele tatt. Dette blir bare GØY!!! Ikke sANT, mETTe????

Leste idag at det nå blir en Grandiosa uten paprika, etter massivt press fra en gruppe på Facebook. Mye man kan bruke facebooken til, Embla blir iallefall glad. Jeg vurderte om jeg skulle opprette ei gruppe på f.b. for å å fa avskaffa tida. Den strekker liksom aldri til, det er bare mas med denne tida. Det hadde vært deilig hvis tid ikke eksisterte, og så kunne vi " ta det som det faller seg". Verden hadde jo blitt kaos, men innenfor mine fire vegger hadde det blitt lungt. Tror jeg. Hmmm, lurer på hvor mange vi må være på den gruppa for å få det til....

Uansett, tida har gått fort siden april. Her er et lite eks på hva som skjer i hjemmet.

Nå skal jeg nyyte denne plutselig stillhet som har senket seg. Hysjjjjjjjjjjjjjjjjj

1 kommentar:

Anonym sa...

Det bi heilt fantastisk gøy!!!!!!!!!!! og du bi garantert ikkje å svime av. æ e egentlig en smule misunnelig på dæ som får se over det grønne forhenget. æ har vært med på mange snitt, og det kjæm tel å bi kjæmperart å ikkje få stå midt oppi alt og se... e en grei og ryddig operasjon med lite blod, iallefall de planlagte!! æ skal ringe og vekke dæ 10 min før bussen e på gardermoen i mårra hehe :) æ e akkurat våkna fra skuvsenga i stua, stilt som i graven her så du skal nok få sove dæ litt opp når du kjæm ja.kryssa alt æ har førr at du ikkje bi sjuk. du burde vært syk allerede vesst du først skal bi det trur æ, men mett medisinske hode e allerede litt avslått så man må ta det med ei klypa salt...