søndag 14. juni 2009

Navnefest

Gjestene koser seg
En liten kø på kjøkkenet.

Svigermor :)



Mamma, Tante Hansine og Hanne poserer på kjøkkenet!


Mamma hadde kjøpt disse til navnebarna!!! ( Det var ikke gaven fra mamma, men pynt til festen ;) ) Må reklamere for Frøken Flora i Vestby, der der det sååå masse fint:)




Igår hadde vi humanistisk navnefest for Anna og Brage, som vi også hadde for Embla for 4,5 år siden.

På fredags kveld syntes jeg hadde kontroll over det meste. Mamma hadde bakt kake, sørga for blomster, dekorasjoner og kjøtt. Gerd skulle bake kake, lage salat, potetsalat pg grønnsakerm dipp. ja, var ikkje mye vi skulle gjøre sjøl. Huset var rent og pent siden Dorota hadde vaska det. Da jeg våkna igår føltes det ikke på samme måte. Det var pent vær!!! Det hadde ingen meldt, og da kom jo folk til å se "hagen", som slettes ikke ser ut som en hage... Klokka 08 kjørte jeg og ungene ut for å finne en åpen butikk for å kjøpe blomsterjord. Men ingen åpna før 09 så vi kjørte hjem igjen.I utgangspunktet var jorda til å plante blomstene fra mamma i. Men da jeg hadde gjort det så jeg meg rundt og så masse ugress, så jeg dro på butikken for å handle 5 pk til. Var hjemme igjen kvart på 11... Noe sent, siden seremonien starta 13 i byen. Helte jord i det som skal være blomsterbedd for å skjule ugresset. Fant så ut at bilen så meget skitten ut og kvart over 11 kjørte Paal og ungene til Karlshus for å vaske bilen. Imellomtida skulle jeg rydde, pynte huset, sminke meg, ordne håret, kle på meg og finne frem klærne til ungene. Alt dette skulle skje på en halvtime..... Jeg klarte å rydde kjøkkenet, finne frem klær til ungene, ha på mascara, ordne håret sånn halvveis, MEN fant ikke strømpebuksa mi..... Klokka 12.06 hadde jeg enda ikke funnet den, og resten av familien hadde ikke kommet hjem enda... Bestemte meg for å droppe strømpebuksa, og så bekymra nedover leggene mine. Iall hast kasta jeg barberhøvøen til Paal i stellebagen, sammen med negleklipperen ( hadde sørgerenner under neglene etter blomsterjord) og en bodylotion. Tror klokka var 12 over 11 da de kom hjem, kasta klærne på barn og heiv en strikk i håret til Embla, krangla "litt" med Paal og kom oss endelig avgårde 12.25 tror jeg. Holdt på å bli påkjørt av en bil nedi veien her, han hadde visst ikke hørt om vikeplikt. Men det gikk greit og fint var det for jeg var allerede igang med barbering av leggene mine på dascbordet.....
Selvfølgelig var det KØ inn mot byen, men vi var inne kvart på 13, og kom oss inn i garderoben med de andre foreldrene 5 minutter før innmarsj. PUUUUHHHH, vi rakk det. Sånn litt før 12 kjente jeg panikken komme og tenkte at dette rekker vi bare ikke, men vi gjorde altså det :)
Seremonien var veldig fin, og barna oppførte seg bra; Anna ropte kjempehøyt etter hver applaus og Brage stjal leker fra sidemannen!!
Etterpå dro vi hjem til oss, og alle gjestene hjalp til; bar ut møbler på terassen, rydda på kjøkkenet etterhvert som det hopa seg opp, ja det ble bra til slutt. Paal grilla indrefilet av okse, og det tar jo litt tid. Men klokka 16-16.30 satte vi oss til bords og spiste Paals eminente kjøtt og Gerds herlige salater!!!
Jeg syns det ble en kjempefin dag:) Sola skinte, selskapet var flott og Anna og Brage fikk kjempefine gaver!!!
tror alle kosa seg!!!

Ingen kommentarer: