torsdag 16. juli 2009

Korn fra Emblamunn


Embla er verdens herligste, full av kjærlighet, omtanke og tanker. Ikveld da jeg la henne kom det et par gullkorn. Etter at jeg hadde slått av lyset kom det ; mamma, du er best. Jeg, Anna og Brage sier mamma, mamma hele dagen.... Like etterpå snudde hun seg og sa: mamma, det er tusen hundre år til du blir gammel, ikke sant?.....

Etter at oldemora hennes døde i vinter er hun veldig redd for at man skal bli gammel og dø, så hun forsikrer seg en gang imellom om at vi alle skal leve lenge.


Like etter at tvillingene ble født, var det ei natt jeg var skikkelig fortvilt over at de ikke ville sove. Jeg var desperat etter søvn, rett og slett. Embla lå i senga mellom oss og sa ; mamma, dette klarer du, du er en helt :)


Da vi var i Sverige for et par uker siden kom hun med nok en erklæring ; mamma, jeg elsker deg. Det er derfor jeg snakker med deg hver dag :)
Nå skal jeg gå og legge meg sammen med den herlige Miss Embla, som sover søtt i senga vår!

2 kommentarer:

Mette sa...

Ho e altså ei hærlig lita frøken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))

Nina sa...

Åhhh, så nydelig :-)